De VZW Kempens Landschap, -die instaat voor het behoud en de ontsluiting van cultureel en landschappelijk erfgoed-, creëerde het tweede jaar op rij een maisdoolhof. Een plek om te verdwalen te midden van de velden in het landelijke Putte. Het doolhofpatroon stond dit jaar in het teken van de vier windrichtingen en Stageco België werd betrokken bij het project om de bezoekers een 3D-getinte totaal-ervaring te bezorgen. Centraal in het doolhof verrezen twee bruggen van waar de bezoekers vanuit vogelperspectief de volledige site konden aanschouwen. Een eerste brug van 2m hoogte kwam loodrecht onder een tweede brug van 4.50m te liggen, samen vormden ze het hart van een windroos die uitliep in de tekening van het doolhof. Enig precisiewerk was vereist om beide onderdelen loodrecht ten opzichte van elkaar te bouwen en in een rechte lijn met de maïsaanplanting. Maar het resultaat was meer dan geslaagd, wat ook werd bevestigd door de trouwlustige koppeltjes die het decor uitkozen omwille van het ‘stairway to heaven’-effect!
For the second consecutive year, the non-profiting Kempens Landschap association created a labyrinth at the border of Putte, about 30km from the organisation’s head office in Antwerp. Kempens Landscape works with nature and the environment and is also active in preservation, retriev¬al of landscape and cultural heritage. Each year, its team designs a new theme within the pattern of the labyrinth, and for 2015, they chose a concept based around the four principal wind directions. Stageco’s Belgium office was contacted to aid in the 3D visualisation of the labyrinth, creating a bridge from which a bird’s eye view was possible. In the middle of the maze, the company constructed two bridges on top of each other. The lower one at 2m while the upper bridge was positioned at 4.5m at a straight angle. Together both bridges made up the heart of a compass with legs running into the pattern of the labyrinth. The trickiest part was constructing both bridges at a straight angle and in a straight line with the cornfield. Building before the cornfield was fully grown meant that it was not yet clearly visible yet where the pattern of the cornfield would start.